Foglalj Online - DiamondCare
  • 1136 Budapest Hegedűs Gyula u. 24
  • H-V 9.00 - 20.00

ÁSZF

ÁSZF

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF), Gyalog Zsófia Hanna E.V. – Diamond Care Budapest Webáruház (székhely: 8640 Fonyód, Ady Endre u. 5. 2. em. adószáma 55614861-1-34; a továbbiakban: Szolgáltató, Webáruház, Mi) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat, és az azt igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban ÜgyfélMegrendelőVásárlóVevőFelhasználóFogyasztóÖn) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban: Felek) Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai:

Szolgáltató neve: Gyalog Zsófia Hanna  e.v

Szolgáltató székhelye: : 1036 Budapest Kiskorona utca 4 -8. Emelet 47. ajtó

Nyilvántartási szám:

Nyilvántartásba vevő szerv: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (1094 Budapest, Balázs Béla u. 35.)

Adószám:  58102826-1-41

Weboldal:  https://diamondcare.hu

E-mail:  info@diamondcare.hu

Telefon: +36 20 488 32450

Szerződés nyelve: magyar

Alapvető rendelkezések:

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani (pl. jogszabályváltozás esetén). Ezen módosítások a már leadott megrendelésekre nem érvényesek. Az esetleges módosítás, a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

A Webáruház oldalon található valamennyi tartalom (logó, név, szöveg, cikk, termékismertető, tájékoztató, videó, ábra, kép, más információ illetve adat) szerzői jogai – eltérő rendelkezés hiányában – térbeli és időbeli korlátozás nélkül a Webáruház üzemeltetőjét illetik meg. Különösen tilos a Webáruházból letöltött tartalmat a Webáruházban történő vásárlástól eltérő célra felhasználni, ezeket átdolgozni, másolni, stb. A Webáruház szerzői és egyéb jogainak megsértése vagy e szerződés megszegése esetén, azonnal jogi eljárást kezdeményez a jogsértővel szemben. A Webáruház használatával a felhasználó elfogadja, hogy az oldal tartalmának másolása, vagy az itt meghatározott céltól eltérő felhasználása, akkor is jogsértésnek minősül (jelen ÁSZF megszegésének), ha az esetleg nem állna szerzői jogi oltalom alatt.

Szolgáltató vállalja, hogy a szolgáltatást éves átlagban 99,9%-os rendelkezésre állás mellett biztosítja. A rendelkezésre állás számításba nem tartoznak bele az előre bejelentett karbantartások (mind a Szolgáltató, mind a szerverszolgáltató részéről).

Szerver szolgáltató: Dotroll Kft. 1148 Budapest, Fogarasi út 3-5.

E-mail: support@dotroll.com

Telefon: +36 1 432 3232

Adatkezelési szabályok:

A Szolgáltató célja, hogy a lehető legteljesebb mértékben biztosítsa a weboldalon regisztrált Felhasználók személyes adatainak védelmét. A jelen ÁSZF-ben található adatkezelési tájékoztató kizárólag a Webáruház tekintetében érvényes, nem alkalmazható harmadik személyek általüzemeltetett weboldalak esetében, még abban az esetben sem, ha ezek a weboldalak a Webáruház oldaláról közvetlenül hozzáférhetők.

Az Üzemeltető tevékenységét látogatói és Ügyfelei személyiségi jogainak védelmével, a vonatkozó jogszabályok, így különösen a Polgári Törvénykönyv, valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról; szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek betartásával végzi. Felhívjuk a figyelmet, hogy a személyes adatok megadása a Webáruházban önkéntes, és az adatkezeléshez az adatok megadásával egyidejűleg a Felhasználó hozzájárul. Abban az esetben, ha a Felhasználó egy másik személy megbízásából jár el, akkor az ő felelőssége az érintett személy beleegyezésének megszerzése adatainak közléséhez.

A Webáruházban elérhető egyes szolgáltatások igénybevételéhez regisztráció szükséges. A regisztrációnál megadott adatokat a Szolgáltató csak célhoz kötötten, a szolgáltatás nyújtásához szükséges módon és mértékben, a törvényes feltételeknek megfelelően kezeli. A személyes adatok megadásakor a jelen ÁSZF elfogadásával a Felhasználók beleegyeznek abba, hogy adataikat a szolgáltatás teljesítése érdekében a Szolgáltató felhasználja. A Szolgáltató a birtokába került személyes adatokat, kizárólag az Ügyfél által azok megadásakor ismert célra használja. Más, harmadik fél részére külön hozzájárulás nélkül nem adja tovább, és nem teszi hozzáférhetővé, azokat elkülönítve és titkosítva tárolja. Az Ön adatait harmadik fél részére nem adja át, kivéve, ha az a szerződés teljesítése érdekében alvállalkozónkként működik közre, pl. futárszolgálat, aki a tőlünk kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, illetve harmadik fél részére továbbadni.

Az adatkezelés célja, hogy az érintettek, mint Vásárlók megrendeléseit a Szolgáltató teljesíteni tudja, illetve egyes adatok kezelésének a célja, a felhasználói–, vásárlói élmény növelése. A Webáruház egyes szolgáltatásai egyedi azonosítót, úgynevezett cookie-t („sütit”) helyeznek el a Felhasználó számítógépén. A cookie-k a Felhasználók személyére szabott kiszolgálását és a részükre nyújtott szolgáltatások javítása érdekében, a Felhasználók azonosításának megkönnyítését szolgálják. A cookie-ban a Felhasználók személyes adatai soha nem kerülnek eltárolásra. A Webáruház használatával a Felhasználó elfogadja, hogy számítógépén a cookie elhelyezésre kerüljön. A cookie-t a Felhasználó, a böngészője “beállítások” menüpontja alatt bármikor letilthatja vagy módosíthatja. (Ezen a linken talál segítséget, hogy az Ön böngészőjében hogyan lehet letiltani vagy engedélyezni. (Cookie beállítások) A cookie fogadás Felhasználói tiltása, a Webáruház szolgáltatásai igénybevételének nem akadálya.

Az Ügyfél, a Szolgáltató e-mail címén: info@diamondcare.hu vagy postai úton: 1136 Budapest Hegedűs Gyula u. 24 illetve telefonon: +36 20 488 32450 tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről (melyet a Szolgáltató köteles legfeljebb 25 napon belül írásban megadni), kérheti személyes adatainak kijavítását vagy megváltoztatását, illetve – a jogszabályban elrendelt adatkezelések kivételével – törlését. Az Ügyfél az Info. Tv., valamint a Polgári Törvénykönyv (1959 évi IV. tv.) alapján bíróság előtt érvényesítheti jogait, vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c. (www.naih.hu) fordulhat.

Az adatkezeléssel érintett adatok köre:

– név (vezeték- és keresztnév),

– e-mail cím, számlázási cím, szállítási cím,

– telefonszám

– IP cím

– adószám (amennyiben számlázáskor a felhasználó megadja)

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

A Webáruházban megjelenített termékek online és a 1136 Budapest Hegedűs Gyula u. 24 címen, a Diamond Care Alakformáló stúdióban is megvásárolhatók. A termékek árai bruttó árak, és 0% Áfát tartalmaznak. Az árak a szállítási díjat nem tartalmazzák. A Webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, anyagát, méreteit, színeit, a termékekről fotó(ka)t jeleníttet meg. A termékek adatlapján megjelenített képek színei, és a feltűntetett méretei (szélesség, hosszúság) 1-2 cm-rel, eltérhetnek a valóságostól. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció feltételeiről és időtartamáról.

A weboldal, webáruház üzemeltetője KATA-s vállalkozó, ezért 2022.09.01-től kizárólag magánszemélyek részére áll módjában számlát kiállítani.

Fizetés és szállítás:

Webáruházunk megrendeléseit a Magyar Posta és a Foxpost teljesíti.

Szállítási díjak MPL:

Házhozszállítás: 2.060,- Ft

Csomagautomatába: 1.195,- Ft

Postán maradó, Mol PostaPont, Coop PostaPont, Mediamarkt: 1.840,- Ft

Törékeny csomag biztosítás felára: 1.299,- Ft

Törékeny termék esetén (lakásparfümök, parfümök, kerámia virágdekorációk) a termékek gondos csomagolása (buborékos boríték vagy térkitöltővel kitöltött doboz) ellenére sem tudjuk garantálni, hogy szállítás közben nem sérülnek meg. Amennyiben nem törékeny csomag felárral kerül postázásra a termék, sérülés esetén kártérítési igényt egyik futár cég sem fogad. Kérünk minden kedves Vásárlót, ennek tudatában adja le rendelését. Törékeny csomag felára 1.299 Ft. A futár jelenlétében kérjük a csomagot kibontani és sérülés esetén jegyzőkönyvet és fényképet mellékelve kérjük jelezni e-mail-ben a info@diamondcare.hu-ra.

Figyelem!!! Foxpost csomagautomatába nem tudunk törékenységi felárral csomagot postázni, mert a Foxpost csomagautomata esetén nem biztosít ilyen lehetőséget.

Szállítási díjak FOXPOST csomagutomatába:  1099,- Ft

Kézbesítés helye: az Ügyfél által kiválasztott Foxpost csomagautomata.

Szállítási határidők: Postázási határidő 1-2 munkanap. Kiszállítási határidő 1-2 munkanap. A várható teljesítési határidő a megrendeléstől számított 1-4 munkanap. Jellemző teljesítés 1-2 munkanap.

Választható fizetési módok:

– Előre utalás: a vételár és a szállítási költség, előre, bankszámlára történő átutalása. Bankszámlára történő előre utalás esetén kérjük Önt, hogy az átutalási megbízás közleményében tüntesse fel nevét és a megrendelés azonosítóját, melyet a megrendelés visszaigazoló e-mailben talál. Előre utalás esetén a számla kiállításától 8 naptári nap áll a vásárló rendelkezésére, hogy az átutalást teljesítse. Ez időn túl a megrendelése törlésre kerül.

– Online bankkártyás fizetés: A webshopban található termékeket és a szállítási díj ellenértékét a vásárló online, bankkártyával egyenlíti ki. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064-2013. Az ÁSZF megfelel a jogszabályokban előírtaknak.

A választható szállítási módok:

– Házhozszállítás,

– Foxpost csomagautomata,

– Személyes átvétel,

A szállítás feltételeiről bővebben ITT talál információt.

Rendelés menete:

1. A megrendelni kívánt termékeket összeválogathatja a fent található “Shop” / Kategóriák és “Szűrési lehetőségek” menü használatával.

2. A “Kosárba teszem” gomb megnyomása után, a kiválasztott termék a jobb felül látható kosárba kerül.  Később a jobb felül található “Kosár” ikonra kattintva, egy lehulló ablakban is megtekintheti a kosara tartalmát, valamint tovább léphet a Kosarához vagy a Pénztárhoz.

2.1. a “Kosár” gomb megnyomásával, a kosarához ugrik, ahol frissítheti a megrendelt termék(ek) darabszámát, az “x” (Eltávolítás)  gombra kattintva törölheti a termék(ek)et, megadhatja kuponkódját. Felhívjuk figyelmét, hogy a “Megrendelés elküldése” gombra kattintást követően, a továbbiakban nem áll módunkban kuponkódot elfogadni.

2.2. a “Pénztár” gomb megnyomásával, a pénztárhoz azaz a rendelés lezárásához szükséges oldalra ugrik, ahol a szállításhoz, számlázáshoz szükséges adatok megadása, egyeztetése történik, valamint itt tudja kiválasztani a felkínált szállítási és fizetési módok közül az Önnek legkedvezőbbet.

3. Miután megadta a szükséges szállítási-, számlázási adatokat és kiválasztotta az Önnek legmegfelelőbb szállítási-, és fizetési módot, még lehetősége van leellenőrizni a megadott adatokat, és az ÁSZF valamint az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása után elküldeni megrendelését, vagy elállni az ügylettől.

(Fontos! Amennyiben Postára, PostaPontra vagy Csomagautomatára kéri a csomagját, kérjük az itt is elérhető térkép segítségével válassza ki az Ön számára legmegfelelőbbet, majd a “Megrendelés elküldése” gomb feletti “Rendelés jegyzetek” üzenet mezőben adja meg a kiválasztott átvételi pont címét és megnevezését. Köszönjük.)

4. A megrendelés folyamata a “Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával zárul, mellyel egyidejűleg elfogadja, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.

5. A megrendelésről elektronikus formában (e-mailben) visszaigazolást kap. Az e-mail üzenet tartalmazza a megrendelés adatait (rendelés azonosító szám, rendelés dátuma, fizetési mód, szállítási mód); a Vásárló adatait (név, számlázási cím, szállítási cím, e-mail cím, IP cím) a megrendelt termék(ek) megnevezését, darabszámát, vételárát, szállítási díjat és egyéb még felmerülő díjakat.

6. A visszaigazolás nem jelenti a Vásárló ajánlatának elfogadását.

7. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a Felek, ha ebben megállapodtak.

8. A pénztárban, a “Rendelés jegyzetek” nevű felületen lehetőség van a számlázással, szállítással kapcsolatos kérések leírására, megfogalmazására. Kérdést, észrevételt, esetleges reklamációt a fenti elérhetőségeinken fogadunk.

9. A rendelések beérkezési sorrendben, folyamatosan kerülnek feldolgozásra. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy hiába mutat a készletrendszer valamely termékből raktárkészletet, ha azt a csomagolás alkalmával hibásnak vagy sérültnek ítéljük, akkor nem kerül kiszállításra az Ön részére. Erről az időleges akadályozó tényről, haladéktalanul értesítjük Önt.

10. Ha a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésünkre, erről haladéktalanul tájékoztatjuk Önt, valamint az Ön által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatérítjük.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

A pénztár oldalon, a megrendelés folyamán megadott adatok (név, számlázási- és szállítási cím) hibáinak javítására, a fizetési- és szállítási mód megváltoztatására, az ár ellenőrzésére, termék hozzáadására és eltávolítására, a “Megrendelés elküldése” gomb megnyomása előtt bármikor lehetősége van. Amennyiben a “Megrendelés elküldése” gomb megnyomása után észlel adatbeviteli hibát, akkor kérjük, mihamarabb lépjen velünk kapcsolatba a fenti elérhetőségek egyikén, hogy mielőbb kijavíthassuk azt. Ha regisztrált felhasználónk, vagy a rendeléssel egybekötve regisztrált oldalunkon, akkor belépést követően a “Fiókom” menüpont alatt, Ön is elvégezheti a fentebb említett hibajavításokat.

Elállás joga:

A Vásárló és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében, a Fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül, indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. A 14 nap, attól a naptól számítva jár le, amelyen a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. A Fogyasztó az elállási/felmondási jogát, az elállásra/felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján gyakorolhatja. A Fogyasztó elállási/felmondási jogát nem gyakorolhatja, olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

Ha elállási jogával élni kíván, akkor az elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatát szíveskedjen eljuttatni számunkra postán az alábbi címre: 1136 Budapest Hegedűs Gyula u. 24, vagy elektronikus úton küldött levélben az info@diamondcare.hu  e-mail címre. (Az Elállási / Felmondási nyilatkozatmintát INNEN töltheti le)

Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.

A visszaküldött termék(ek) kézhezvétele után haladéktalanul, de legfeljebb 14 napon belül, visszatérítjük Önnek az ellenszolgáltatásként megfizetett összeget, beleértve a szállítási költséget is. Ha Ön nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a Szolgáltató nem köteles megtéríteni.

A visszatérítés során, az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési módot választ (fizetési módok: postai úton, banki utalással). E visszatérítési módok alkalmazásából kifolyólag, Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszaküldés költségét nem áll módunkban kifizetni és/vagy visszatéríteni.

Kérjük, a termék(ek)et legkésőbb, az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül, a 1136 Budapest Hegedűs Gyula u. 24., vagy az általunk meghatározott másik címre küldje vissza.

A Fogyasztó felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.

Kellékszavatosság:

A kellékszavatosságra vonatkozó, fogyasztók vonatkozásában alkalmazandó feltételeket a fentebb már hivatkozott, a Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztató szerint közöljük és tesszük a jelen ÁSZF részévé az alábbiak szerint:

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén Ön, a Szolgáltatóval (Gyalog Zsófia Hanna e.v.) szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. Kellékszavatosság tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) XXIV. Fejezet 6:159. § (2a) kimondja: „Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.” Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított egy éven belül közölni. A 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdése kimondja, hogy “ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.” Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a Szolgáltatóval (Gyalog Zsófia Hanna e.v.) szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság:

A termékszavatosságra vonatkozó, fogyasztók vonatkozásában alkalmazandó feltételeket a fentebb már hivatkozott, a Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletében foglalt mintatájékoztatóban foglaltak szerint közöljük és tesszük a jelen ÁSZF részévé az alábbiak szerint:

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Panaszkezelés:

1. A fent említett elérhetőségeinken panaszt is befogadunk. A panaszokat azonnal megvizsgáljuk, és szükség esetén orvosoljuk. Írásbeli panasz esetén, a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül írásban, érdemben válaszolunk.

2.1. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a Fogyasztónak lehetősége van a lakóhelye vagy a tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületekhez fordulni. A Szolgáltató a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettséget vállal. A békéltető testületek listájája a következő:

BÁCS-KISKUN MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT SZERVEZETT BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 6000 KECSKEMÉT, ÁRPÁD KRT. 4.

TELEFON: 06-76-501-500

FAX: 06-76-501-538

LEVELEZÉSI CÍM: 6001 KECSKEMÉT  PF.  228.

BARANYA MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 7625 PÉCS, MAJOROSSY I. U. 36.

TELEFON: 0672-507-154

FAX: 0672-507-152

E-MAIL: BEKELTETO@PBKIK.HU

WEB: WWW.PBKIK.HU

BÉKÉS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT SZERVEZETT BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 5600 BÉKÉSCSABA, PENZA LTP. 5.

TELEFON: 06-66-324-976

FAX: 06-66-324-976

BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI GAZDASÁGI KAMARÁK MELLETT MŰKÖDŐ BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM:  3525 MISKOLC, SZENTPÁLI U. 1.

TELEFON: 06-46-501-091, 501-870

FAX: 06-46-501-099

BUDAPESTI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT MŰKÖDŐ BUDAPESTI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 1016 BUDAPEST, KRISZTINA KRT. 99.

TELEFON: 06-1-488-2131

FAX: 06-1-488-2186

E-MAIL: BEKELTETO.TESTULET@BKIK.HU

CSONGRÁD MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT SZERVEZETT BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 6721 SZEGED, PÁRIZSI KRT. 8-12.

TELEFON: 06-62-554-250/118

FAX: 06-62-426-149

E-MAIL: BEKELTETO.TESTULET@CSMKIK.HU

FEJÉR MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT SZERVEZETT BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM:  8000 SZÉKESFEHÉRVÁR, HOSSZÚSÉTATÉR 4-6.

TELEFON: 06-22/510-310 VAGY 06/22-510-323

FAX: 06-22-510-312

E-MAIL: FMKIK@FMKIK.HU

GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT MŰKÖDŐ BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 9021 GYŐR, SZENT ISTVÁN ÚT 10/A.

TELEFON:  06-96-520-217

FAX: 06-96-520-218

E-MAIL: BEKELTETO@GYMSKIK.HU

HAJDÚ-BIHAR MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

SZÉKHELY: 4025 DEBRECEN, PETŐFI TÉR 10.

ÜGYINTÉZÉS HELYSZÍNE: 4025 DEBRECEN VÖRÖSMARTY U. 13-15.

TELEFON: 06-52-500-710, 06-52-500-745

FAX: 06-52-500-720

E-MAIL: BEKELTETO@HBKIK.HU

HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT MŰKÖDŐ BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 3300 EGER, FAISKOLA ÚT 15.

TELEFON: 06-36-429-612/122

FAX: 06-36-323-615

JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLET MŰKÖDŐ BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 5000 SZOLNOK, VERSEGHY PARK. 8. III. EMELET 305.-306. SZOBA.

TELEFON:  20/373-2570

E-MAIL: BEKELTETOTESTULET@JNSZMKIK.HU

KOMÁROM-ESZTERGOM MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT SZERVEZETT BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 2800 TATABÁNYA, FŐ TÉR 36.

TELEFON: 06-34-513-027

FAX: 06-34-316-259

EMAIL: KEMKIK@KEMKIK.HU

WEB: WWW.KEMKIK.HU

NÓGRÁD MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 3100 SALGÓTARJÁN, ALKOTMÁNY U. 9/A

TELEFON: 06-32-520-860

FAX: 06-32-520-862

E-MAIL: NKIK@NKIK.HU

WEB: WWW.NKIK.HU

PEST MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 1119 BUDAPEST, ETELE ÚT 59-61. II. EMELET 240.

LEVELEZÉSI CÍM: 1364 BUDAPEST, PF.: 81

TELEFON: 06-1-269-0703

FAX: 06-1-269-0703

SOMOGY MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 7400 KAPOSVÁR, ANNA U. 6.

TELEFON:  06-82-501-000

FAX: 06-82-501-046

SZABOLCS-SZATMÁR-BEREG MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT SZERVEZETT BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 4400 NYÍREGYHÁZA, SZÉCHENYI U. 2.

TELEFON: 06-42-311-544

FAX: 06-42-311-750

E-MAIL CÍM.: BEKELTETO@SZABKAM.HU

TOLNA MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 7100 SZEKSZÁRD, ARANY J. U. 23-25.

TELEFON: 06-74-411-661

FAX: 06-74-411-456

E-MAIL: KAMARA@TMKIK.HU

VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT MŰKÖDŐ BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 9700 SZOMBATHELY, HONVÉD TÉR 2.

TELEFON:  06-94-312-356

FAX: 06-94-316-936

VESZPRÉM MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 8200 VESZPRÉM, RADNÓTI TÉR 1. PF.: 220

TELEFON: 06-88-429-008, 08-88-814-111

FAX: 06-88-412-150

E-MAIL: BEKELTETO@VESZPREMIKAMARA.HU

ZALA MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA MELLETT MŰKÖDŐ BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

CÍM: 8900 ZALAEGERSZEG, PETŐFI U. 24.

TELEFON: 06-92-550-513

FAX: 06-92-550-525

E-MAIL: ZMBEKELTETO@ZMKIK.HU

2.2. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a Fogyasztónak lehetősége van a lakó- vagy a tartózkodási helye szerinti, a Szolgáltató székhelye szerint illetékes, továbbá bármely más járási hivatalhoz fordulni. A Járási hivatalok listáját ITT találja.

2.3. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, a Fogyasztónak lehetősége van az online vitarendezési platform (ODR) használatára. Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján, az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot. A Rendelet szerint az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogviták, így az online megkötött szerződésekkel összefüggő pénzügyi fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére irányuló kommunikációt, ezen a platformon keresztül kell a fogyasztóknak biztosítani.

Az online vitarendezési platform 2016. február 15-től elérhető a fogyasztók számára.

A Rendelet hatálya közvetlenül kiterjed a Magyarországon székhellyel rendelkező pénzügyi szolgáltatóra, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban pénzügyi fogyasztói jogvita merül fel. A fogyasztó a Rendelet szerint online vitarendezési platformon keresztül online kezdeményezheti a jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezését a közösen megválasztott vitarendezési fórumnál. Magyarországon a pénzügyi fogyasztói jogviták rendezésére a Pénzügyi Békéltető Testület jogosult.

Az online vitarendezési platform elektronikus linkje https://ec.europa.eu/odr

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Budapest II. és III. Kerületi Bíróság (Budapest, Lajos u. 48-66, 1036 Tel: (06 1) 430 6500) illetékességét.

2023.01.01.

INGYENES
KONZULTÁCIÓ
Foglalj ingyenes konzultációt! A személyre szabott alakformáló programjainkkal az eredmény garantált!
INGYENES KONZULTÁCIÓ FOGLALÁSA